Ett stort val som påverkar

Innan jag började på Wången gick jag 4 månader vanligt samhälle på en skola hemma, jag trivdes väl sådär på själva skolan, visst klart jag hade världens underbaraste vän som jag hjälpte mig igenom dessa (från mitt håll) tuffa månader. Går man från 8-16 varje dag, de tär på en som attan, bara sitta och nöta in massa saker om historia matte och tyska och allt va de är, inte min grej. Jag måste få utföra något praktiskt för att sedan kunna koncentrera mig. Så en dag ringde jag till mamma och sa:
- Alltså det här går inte längre, jag vill byta skola. Alltså inget större fel på skolan egentligen utan de va allt det där jäkla plugget dagarna i ända, all cred till dom som klarar av det alltså!
Visste precis vart jag ville börjar någonstans eftersom min trogna vän går på samma skola, vi har gått på samma skola i tio år ungefär och tre år till gick väl bra de å:)
Många tankar gick ständigt i mitt huvud 24/7 i en månad. Under den perioden mådde jag verkligen urkasst. Jag skulle såra min absoluta bästa vän och bara flytta tjugo mil ifrån henne, den tanken är hemsk. Och inte nog med det så skulle jag lämna mitt hjärta hemma i hagen, kände mig som den hemskaste människan vid liv. Usch, många tårar fälldes under den tiden vad är rätt och vad är fel? Kommer jag stå ut tre års pluggande eller vill jag ta ridningen till en Annan nivå? Jag har aldrig tänkt att jag vill bredda på min kunskap när det gäller rindning. Har aldrig tävlat eller något sånt utan jag har bara tagit ridningen som en hobby och bara gillat läget. Visst har jag utbildat Gungnir med rena fina gångarter men jag har aldrig tagit tanken ett steg längre.. Men det är väl nu jag ska börja tänka på det spåret. Och jag vill så gärna ha med mig med Gungnir på Wången, men pengarna räcker inte till.. Och de är jätte ledsamt.. Tänker fortfarande på om jag verkligen fattat rätt beslut om att byta skola eller inte.. Och svaret vet jag inte än..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hästblogg

RSS 2.0